Blue Mountains + Featherdale Wildlife Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu Blue Mountains + Featherdale Wildlife Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu

Blue Mountains + Featherdale Wildlife Park

Door: Ricardo

Blijf op de hoogte en volg R

29 Maart 2017 | Australië, Sydney

Woensdag 29 maart.
Excursie Blue Mountains tour + Featherdale Wildlife Park.

De wekker ging om 05:30, achteraf gezien kon dat wel iets later. Maar beter te vroeg dan te laat. Het was bewolkt, dus wisten niet wat voor weer het zou worden. Korte broek maar mee in de tas! Om 07:15 ging onze bus met een compleet bejaardentehuis op weg!
Onze tourleider en tegelijkertijd buschauffeur Mark was een aardige vent die wel in is voor een grapje!
Na een ritje van ongeveer 45 minuten met veel informatie over Sydney en de andere plaatsen waar we langs reden.
Eerst kwamen we aan bij het Featherdale Wildlife Park in Doonside, een stadje wat toch wel een beetje achterstallig is geworden in de loop der jaren in verband met het vertrekken van mensen naar Sydney.
Ondertussen was het zonnetje gaan schijnen, dus de korte broek kon aan!
Bij binnenkomst van het park, krijgen we een paspoort met een aantal dieren er op, zodat we stempels konden verzamelen! We kwamen gelijk een loslopend Waliby tegen. Erg leuk om zo'n diertje te aaien.
Langs veel vogels en een paar kleine pinguïns, kwamen we aan bij de Koalas, ze waren allemaal wakker, dus perfecte fotomodellen! Vervolgens kwamen we bij de Kangoeroes! Wat een prachtige en zachte beesten! Geweldig om ze te zien en te aaien.
Vervolgens gingen wij met onze oudjes naar de Blue Mountains. Hier hebben wij eerst foto's van de Three Sisters en de mooie blue Mountains gemaakt. Ook zijn langs de Jamison Valley en Orphan Rock geweest. Ook hebben we een stukje door het regenwoud via de Lillipilli Link gelopen. We eindigden met een paar mooie foto's van de Katoomba Falls.
Met nog steeds prachtig mooi weer, verlieten we de blue Mountains, om terug te gaan naar Sydney voor een cruise op het water naar the Harbour. Daar namen we ook afscheid van onze geweldige Mark!
Op het water kwamen we weer de Operah House tegen, dit keer scheen de zon wel! Toch vind ik het nog steeds geen mooi gebouw om naar te kijken haha.
Na een lange, mooie en leerzame dag, waren we wel weer moe! Gelukkig konden we vandaag het hotel in één keer vinden!