Nederland > Hong Kong > Australië - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van R Bijma - WaarBenJij.nu Nederland > Hong Kong > Australië - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van R Bijma - WaarBenJij.nu

Nederland > Hong Kong > Australië

Door: Ricardo

Blijf op de hoogte en volg R

27 Maart 2017 | Nederland, Amsterdam

Deze mooie reis is ongeveer een jaar geleden begonnen, toen we deze reis hadden geboekt.
Half Februari hebben we daadwerkelijk voor onze reis mogen betalen, dat voelde erg bevestigend.
Begin maart begon ik al mijn werk over te dragen aan mijn collega’s.
Vrijdag de 24ste maart was dan daadwerkelijk de laatse dag om te werken, voordat we op vakantie gaan!
Toevallig was dit ook de ‘verhuisdag’ van mijn werk naar het pand in Leek, dus drukte, maar alles was verder goed geregeld. Rond de klok van 13:45 was ik vrij.
Na veel grappen en ‘heel veel plezier, geniet ervan’ op het werk, is het eindelijk zover: VAKANTIE.
Vrijdagmiddag nog even snel langs mijn zusje om afscheid te nemen, en daarna nog even naar het pand in Leek gegaan. De verhuizers waren al druk bezig om onze kantoorruimte in te richting. Ik ben nog steeds erg onder de indruk van de grootte van het pand!
Zaterdagmiddag nog even in het mooie Drachten geweest, even langs het winkeltje (Cigo de drait) van mijn vader en zijn vrouw. Daar nog wat positieve tips gekregen, maar ook dat ik Imodium mee moet nemen. Geke, gelukkig nog niet hoeven te gebruiken, hoor!
Vervolgens op de route nog even naar mijn zus en mijn lieve, leuke, schattige nichtje geweest. Heerlijk in het zonnetje gezeten en een broodje hotdog gegeten. (Oeps..:p)
In de avond de aller aller laatste dingetjes ingepakt en even extra overleg met Sanne over het tijdstip van vertrekken. (08:00, zondag)
Na een heerlijke nacht slapen, ging de wekker om 06:15.
Sanne zou rond 07:15 bij mij zijn, uiteraard voor een kop koffie. Puck en haar ouders zouden rond 07:30 bij ons komen. Na nog een kop koffie en voor sommigen een sigaretje, gingen we afscheid nemen van Puck haar ouders. Uiteraard kon Jos het niet laten om de grap ‘over 4 weken zit je hier weer’ te maken!

In de auto naar schiphol (Sanne en mijn moeder brachten ons) waren we eerst wat rustig en een beetje ontgoocheld.
Na 1,5 uur (ongeveer) waren we op schiphol, na een rondje van de zaak door Sanne, in verband met een parkeerplaats zoeken, vonden we er toch eentje. Na wat oer-Hollands zeuren over de prijzen om te parkeren, konden we na een sigaretje voor sommigen naar binnen.
Na drie keer ‘zullen we maar inchecken’ te hebben gezegd, hebben we afscheid van mijn moeder en Sanne genomen. Onze koffer waren niet te zwaar, Puck kan erg goed inpakken, 19,9 kg van de 20 kg, een prijs waardig lijkt mij!

Na het checken van de bagage en een bodyscan, konden we twee uurtjes wachten tot we gingen vliegen. Met een kleine 10 minuutjes vertraging, gingen we eindelijk de lucht in richting Hong Kong! Met weinig beenruimte, maar met goed eten en aardig personeel, kwamen we 11,5 uur later aan in Hong Kong.
Na 2 uurtjes wachten konden we in het vliegtuig stappen, voor de laatste 8 uurtjes. Helaas door vertraging op het vliegveld van Hong Kong, werden het er 8,5 uurtjes.

Australische douane:
Voor deze dames en heren waren we wel een beetje bang hoor, Australië is een streng land qua regels voor het invoeren van artikelen etc.
Het begon gelukkig goed en vriendelijk, de dame bij de paspoort controle snapte volkomen dat wij zo snel mogelijk naar ons hotel wilden. Ze was zelf laatst in Engeland geweest. Die wist dus waar we het over hadden.
We moesten nog langs de douane, Puck moest in verband met haar hoeveelheid sigaretten (waren maar een paar meer dan 50) even op het matje komen, uiteraard zonder gekke dingen. Na wat gratis WiFi van Sydney Airport, kregen we al veel app-jes of we ook bij cycloon Debbie zitten, we hebben het thuisfront maar even gerust gesteld.
Daarna vervolgden we onze missie om ons hotel te vinden.
Via FOX-reizen zouden we naar ons hotel gebracht worden, dat stond dus allemaal lekker aangegeven, not.. Uiteindelijk via een vriendelijke dame naar de desbetreffende standplaats gebracht. De vervoerder zou er ongeveer over 10 minuten zijn. Not.
Maar even naar Ready2Go gebeld. Uiteindelijk kwam er gelukkig een vriendelijke man ons ophalen.
Eindelijk in het hotel na 25 uur reizen, in handen en voeten uitgelegd dat we hier moeten blijven slapen.
Helaas geen gratis WiFi in het hotel, wel kun je voor 1 uur of langer WiFi ‘kopen’.
5 Dollar per uur. Koekkoek, dacht het niet.
In onze kamer hebben we nog een paar keer het WiFi standpunt vervloekt, maar ach, we konden slapen!

• 30 Maart 2017 - 06:46

Ina:

Lange reis maar jullie zijn er!! Veel plezier! Leuk om jullie zo te volgen!
    Groetjes, Ina