The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Ricardo

Blijf op de hoogte en volg R

02 April 2017 | Australië, Melbourne

Zondag 2 april:
We moesten de klok een uur terug zetten, twee keer de klok verzetten in één week!
We hadden vandaag een lange dag, we gingen naar de great ocean road.
Het gezelschap dat vandaag mee ging met ons op excursie was veel leuker dan de vorige excursies.
Onze reisleider Kahlid was een geweldige man, hij stelde zich voor aan iedereen als: Ik ben Kahlid, en ik ben jullie vriend vandaag. We mochten alles vragen, een relaxe man.
Onderweg naar de ocean road zei Kahlid dat we Kangoeroes in het wild kunnen tegen komen...
Eerst kwamen we aan bij The Great Ocean Road Chocolaterie, wat een leuke chocolade dingetjes verkopen ze daar. En zoals elke Nederlander ook zou doen, gratis chocolade proeven!
Daarna reden we richting onze lunch, totdat Kahlid opeens de bus op een stukje weiland draaide. Wilde Kangoeroes! Jaja, in de verte zag je ze toch echt!
Op onze route stopten we voor onze lunch ook nog even bij Grey River, daar kon je Koalas in het wild zien en ook de King Parrot. Dit mooie beestje wilde maar al te graag op je arm zitten, om wat zaadjes te pakken! Dus de vraag 'hoe wild zijn deze dieren eigenlijk?' kwam erg naar boven.
Daarna gingen we lunchen! Eindelijk! Het was heerlijk, en wat hadden we het nodig!
Na de lunch moesten we uiteraard de calorieën weer verbranden, dat konden we mooi doen met een wandeling door het regenwoud! The Mait's Rest Rainforest.
Een korte wandeling van 20 minuten door een stukje regenwoud. Erg mooi om de verschillende planten en bomen te zien.
Na de regenwoud gingen we naar de Twelve Apostles. Adembenemend mooi, dit is echt een aanrader voor iedereen die naar Australië/Melbourne gaat.
Kahlid had nog één hoogtepunt in petto voor ons, de Shipwreck coast. Ook weer een plaatje qua uitzicht, maar in het verleden zijn heel veel schepen verloren gegaan door de rotsen.
Vervolgens gingen we weer terug naar Melbourne, een ritje van ongeveer 2,5 uurtjes. Ondanks een lange rit, was dat het zeker waard!