Penguin Parade + stadstour Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu Penguin Parade + stadstour Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu

Penguin Parade + stadstour Melbourne

Door: Ricardo

Blijf op de hoogte en volg R

01 April 2017 | Australië, Melbourne

Zaterdag 1 april.
Vandaag gingen we in de ochtend een citytour door Melbourne doen. De dag begon grijs en koud, dus toch maar weer 'warm' aangekleed.
We begonnen bij de Melbourne Museum. We konden helaas alleen een paar foto's maken van het gebouw. Vervolgens gingen we naar de Fitzroy Gardens, erg mooi om zoiets te zien in een erg drukke stad. Een erg mooi en rustig parkje, met veel bloemen en planten. We kwamen daarna bij de Shrine of Remembrance aan, dit mooie gebouw is gemaakt voor de soldaten die hebben mee gedaan aan de eerste wereldoorlog. Nu is dit gebouw een herdenkingsplaats voor alle soldaten die hebben meegedaan aan een oorlog. Dit gebouw is ook ontworpen door veteranen van de eerste wereldoorlog.
Vanaf deze plek kon je ook een gebouw als een gezicht. William Barak. William was een belangrijk persoon rond 1875. Hij was de laatste leider van de Wurundjeri-willam clan. Hij vertegenwoordigde zijn clan tegenover de Europeanen.

Penguin Parade:
Aan het einde van de middag gingen we ook nog op excursie: de pinguïn parade in Phillip Island.
Op weg naar de standplaats voor de bussen, kwamen we nog langs een straatje met prachtige graffiti op de muren! Prachtig.
De kleine pinguïns (little penguin) komen elke avond aan land om te rusten. Dit mooie schouwspel kregen wij als 'VIP' te zien. Logischerwijs mochten we geen foto's maken van deze geweldige dieren, anders raakten ze misschien in de war, of helemaal gedesoriënteerd. Elke avond gaan de pinguïns naar het zelfde 'huisje'.
Er was gelukkig een pinguïn die al met licht naar zijn/haar 'huisje' ging, dus we hebben wel één op de foto! Haha.