Stadstour Sydney + Kangoeroes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu Stadstour Sydney + Kangoeroes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van R Bijma - WaarBenJij.nu

Stadstour Sydney + Kangoeroes!

Door: Ricardo

Blijf op de hoogte en volg R

28 Maart 2017 | Australië, Sydney

Dinsdag 28 maart.
Excursie stadstour door Sydney en Manley + cruise door de Harbour + bezoekje aan het Sea Life en Wild life.

Onze dag begon met een luide wekker rond de klok van 7 uur.
Na een paar goede uurtjes slapen, konden we Sydney nu ook bij daglicht bewonderen.
Weer in het steenkolen Engels naar de opstapplaats gevraagd. Helaas zonder ontbijt de bus ingestapt.
Onze tourleider John was een aardige man die ongeveer al 30 jaar in Australië woont. Zijn roots liggen bij onze buren, United Kingdom.
John vertelde veel over de stad, de mensen, etc.
Waar ik mij erg over verbaasde is dat er haast in elke straat wegwerkzaamheden zijn. Echt niet normaal. Het grappigste aan de wegwerkzaamheden vond ik nog dat er bij elk geval iemand staat met een bordje: Slow/Stop. Gewoon een baan hier in Sydney.
Na een stop om de skyline op de foto te zetten, gingen we naar de voet van de Harbour Bridge, zodat er een Selfie konden maken mat de Bridge en de Operah house op één foto.
Sinds de aanslagen van 9/11 staat er nu altijd een wachter bij de brug. Dit voor alle zekerheid.
Ook gingen we nog even naar het mooie plaatsje Manly. We konden daar een half uurtje pauze nemen. Eerst wat eten uiteraard! Na wat eten en een lekker kopje cappuccino + gratis WiFi in het stadje, gingen we via het strand weer de bus in.
John dropte ons dicht bij de Cruise-boot van Captain Cook af.
We kregen een heerlijk lopend buffet als lunch voorgeschoteld.
Na de lunch gingen we uiteraard het dek op, om de wereld aan foto’s te maken van de Harbour Bridge en het Operah house. De brug is echt enorm en super gaaf om te zien.
De Opera house leek erg smerig van de buitenkant, maar misschien kwam dat ook omdat de zon niet scheen.
Na de cruise moesten we een klein stukje lopen naar het Sea Life en Wild Life, na een rare blik van de jongen achter de balie in verband met onze kaartjes, mochten we gelukkig door naar het Sea Life!

Sea Life:
Na eerst een stop bij de kleine pinguïns te hebben gemaakt, gingen we door naar de roggen en haaien. Wat zijn die roggen toch groot!
Nu gingen we eindelijk naar de grote pinguïns! Mijn favoriet! Het waren net foto modellen, prachtige beestjes.

Wild Life:
In het begin kwamen we gelijk bij de mooie vlinders.
Puck leek wel honing of iets dergelijks aan haar hand te hebben, want de vlinders kwamen gewoon op haar hand zitten. Een paar lompe Engelsen waren uiteraard vrij jaloers!
Nu kwamen we bij de mooie Tasmenian Devils, geweldige dieren, maar erg vals!
Na erg veel mooie vogeltjes als fotomodellen te hebben gehad, zagen we kangoeroes.
KANGOEROES. In alle enthousiasme haasten we ons naar deze prachtige beesten.
Helaas kwamen we er in het verblijf pas achter dat er een rij stond voor het fotomoment met de kangoeroe, uiteraard zijn we netjes in de rij aangesloten.
Na een lange zoektocht naar de krokodil, hebben we daar ook nog angstaanjagende foto’s van gemaakt.
Bij de uitgang hebben we onszelf op een mooie hoed getrakteerd. Niet omdat het moet, maar omdat het kan!
Na een lange zoektocht naar ons hotel, hebben wij een erg leuke en leerzame dag gehad!

• 30 Maart 2017 - 18:31

Lena:

ik heb je verslagen gelezen, via via gehoord dat je al een soort van blog hebt aangemaakt
    lange reis uiteraard maar de moeite waard zoals ik dat lees
    in korte tijd al veel gezien, wat een belevenis
    op naar Melbourne!
    ik wacht op je volgende verslag
    groetjes van moeders